Thursday 13 April 2017

Kuidas saada häkkeriks?

Sellenädalases postituses analüüsin Eric S. Raymondi teksti "Kuidas saada häkkeriks?" Mulle on alati tundunud (ilmselt võib siin filmide mõjuvõimu süüdistada), et häkkerid on mingit sorti geeniused ja nendeks sünnitakse. Antud kirjutist lugedes jõudsin päris mitmes kohas arusaamisele, et häkkeriks on võimalik ka kujuneda. Selge on see, et mingid eeldused peavad sul ikka olema - eelkõige mõtlemisvõime, eraldi mainimist väärib ka teadlik sihikindlus ja keskendumisvõime.

Lahates loetelu, mis antud kirjutises määrab häkkerliku suhtumise, siis võib minu arust päris mitme punkti juures üldistada sellist suhtumist ka laiema grupi inimeste peale. Kas mitte kõik meist ei lahenda igapäevaselt nii tööl kui ka eraelus mingisuguseid probleeme? Need probleemid ei pruugi olla otseselt programmeerimise või IT-ga seotud aga see ei tähenda, et need on seetõttu vähemtähtsad! Kellele meist meeldiks igavaid ja tüütuid ülesandeid lahendada? Ma arvan, et see suhtumine ei ole samuti ainuomane häkkeritele. Tänapäevases üha efektiivsemas töökorralduses ei ole mõistlik ühte probleemi kaks korda lahendada. Kui keegi on antud probleemile juba lahenduse leidnud, jagatakse seda ka ju kolleegiga. Ja seda ikka seepärast, et töö saaks kiiremini ja efektiivsemalt tehtud. Ja kas mitte igas valdkonnas ei ole nii, et kompetensed, pühendunud ja rasket tööd mittepõlgavad inimesed, on väga hinnatud? Ometigi ei saa ju tõmmata võrdusmärki iga valdkonna kompetentse inimese ja häkkeri vahele! Selles järelduvalt võiks öelda, et häkkerlik suhtumine ei ole ainuomane ainult häkkeritele, vaid igale enda valdkonnas edasipüüdlevale inimesele.  

Teisest küljest seavad kirjutises välja toodud häkkerite põhiomadused ja oskused häkkeriks saamisele üsna kõrged nõuded - pead oskama vähemalt viit programmeerimiskeelt; tunned ennast, kui kala vees Unixi peal; lisaks tegeled võistluskunstiga; harrastad zeni jne jne. Neid kirjeldusi lugedes, sai üsna kiiresti selgeks, et häkkerite spetsiifiliste huvide ja laiahaardelise kompetentsi tõttu, erinevad nad tavainimesest ikka päris palju. Eks seetõttu on neil tekkinud ka enda väljakujunenud seltskond, kuhu pürgimiseks peab kõvasti vaeva nägema.

Kas mina mina tahaksin kunagi häkkeriks saada? Kindlasti tahaksin ma kunagi saavutada sellist kompetentsuse taset ning suuta lahendada probleeme mängeldes. Kes meist ei tahaks? Paraku tundub antud kirjutise põhjal mulle häkkerlus natuke liiga äärmuslikuna - peetakse igavesti püha sõda Microsofti vastu ja kohati peegeldub ka kerget üleolekut. Mitte, et ma tulihingeline Microsofti fänn oleksin, pigem kohandun vastavalt oludele ja vajadustele. Seega arvan, et minu ei oleks piisavalt äärmuslikust, et kunagi häkkeriks saada.




No comments:

Post a Comment